چای ctc (کله مورچه ای) ۱۰ کیلویی تانای

خواص چای سیاه برای لاغری
مطالعات نشان داده‌اند که چای سیاه در کاهش وزن موثر است. مولکول‌های چای سیاه بزرگتر از انواع دیگر چای هستند. این بدان معناست که مولکول‌های چای سیاه، زمان بیشتری را در روده کوچک می‌مانند و فرایند هضم را طولانی‌تر می‌کنند.

دانشمندان معتقدند که وجود این مولکول‌ها در روده کوچک به افزایش جمعیت باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند. در نتیجه، بافت های کبدی رسوبات چربی را با کارایی بیشتری می‌سوزانند.

کافئین موجود در چای، سطح انرژی و میزان سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد. نوشیدن چای سیاه قبل از ورزش می‌تواند به بدن شما کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و سریع‌تر وزن کم کنید.

کافئین موجود در چای، دمای بدن را افزایش می‌دهد. وقتی دما افزایش می‌یابد، واکنش‌هایی را در بدن ایجاد می‌کند که منجر به افزایش سوخت‌وساز مواد مغذی و ویتامین‌ها و در نهایت چربی سوزی می‌شود.

برای آشنایی با سایر نوشیدنی‌های مناسب لاغری، مقاله نوشیدنی برای کاهش وزن را مطالعه کنید

فواید چای سیاه برای مو
چای سیاه برای تقویت مو مفید است. چای سیاه سرشار از اسید تانیک است که می‌تواند به مرور زمان موهای شما را تیره کند. چند فنجان چای سیاه با استفاده از 6 قاشق غذاخوری از برگ‌های آن یا 6 عدد چای کیسه‌ای، آماده کنید، آن را خنک کرده و روی موهای خود بریزید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید.

چای سیاه حاوی مقادیر کمی مواد معدنی مغذی مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر است که در تقویت مو مؤثر هستند.

فواید چای سیاه برای پوست
چای سیاه برای پوست فوایدی به همراه دارد که یکی از آن‌ها، پیشگیری از پیری زودرس است. چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی فنول‌ها است که از پیری پوست جلوگیری می‌کنند.

نوشیدن یا استفاده از کیسه‌های چای روی صورت، از پوست در برابر ایجاد چین و چروک محافظت می‌کند.

چای سیاه می‌تواند لکه‌ها و جوش های صورت را کم کند. به‌جای اینکه محصولات گران قیمت پوستی بخرید، این گیاه را امتحان کنید و از نتیجه آن لذت ببرید. به گفته متخصصان، چای سیاه دارای خاصیت پاک کنندگی پوست است و سموم ناشی از لکه‌ها را دفع می‌کند.

چای سیاه و سرد را در یک کاسه بریزید و به کمک پنبه آن را روی صورت خود بمالید. به مدت چهار هفته به طور منظم از آن استفاده کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. اگر به دنبال سایر نوشیدنی‌های موثر هستید، از خواص خاکشیر برای پوست نیز غافل نشوید.

چای سیاه ضد سرطان
تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سرطان نشان می‌دهد که پلی فنول‌های موجود در چای ممکن است رشد تومور را کاهش دهد.

مصرف چای سیاه بر کاهش سرطان موثر است، اما بر روی انواع کمی از سرطان‌ها تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان داده‌اند که چای سیاه ممکن است تأثیر مثبتی بر سرطان مثانه، ریه و پروستات داشته باشد.

اثر چای سیاه بر فشار خون و کلسترول
صرف انواع چای گیاهی و چای سیاه، فشار خون را در افراد سالم و افراد مبتلا به فشارخون بالا،کاهش می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید فشار خون بالا با بیماری‌های بسیار زیادی از جمله نارسایی و حمله قلبی، نارسایی کلیه، گرفتگی رگ‌ها و … در ارتباط است، بنابراین کاهش فشار خون اهمیت بسیار زیادی دارد.

تحقیقات نشان دادند چای سیاه منجر به کاهش کلسترول نیز می‌شود. کاهش کلسترول با کاهش بیماری‌های قلبی همراه است. افزایش کلسترول موجب گرفتگی رگ‌ها می‌شود و در نهایت سکته قلبی خواهد شد.